دانستنی های مهم

شرایط اقامت و کار در عمان

قبل از اینکه بتوانید به طور قانونی در عمان کار کنید به یک مجوز کار نیاز دارید. همچنین این یک برنامه خوب است که قبل از نقل مکان این مجوز را تنظیم کنید.
کارفرما باید ویزای کار برای ورود به عمان، کارت اقامت برای ماندن در کشور و اجازه اقامت دریافت کند. در عمان، تمام این مدارک برای کارمندانی که بین 21 تا 60 سال سن دارند. همچنین از یک شرکت عمانی پیشنهاد شغلی دارند، اعمال می‌شود.
کارفرما اسپانسر ویزا می‌شود و معمولاً ویزاها و مجوزهای لازم را از وزارت نیروی انسانی دریافت می‌کند. پس از دریافت ویزای کار و کارت اقامت توسط کارمند، شما می‌توانند. کار خود را با کارفرما در عمان آغاز کنید.
برای متقاضیان موفق ویزای ورود صادر می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد تا به عمان سفر کنند. همچنین وضعیت اقامت را به شرط تکمیل مراحل مهاجرت مانند: معاینه پزشکی و دریافت کارت اقامت دریافت کنند.
در صورت موفقیت، دولت عمان ممکن است مجوزهای کاری انعطاف پذیرتری را اجرا کند. زیرا به دنبال جذب و حفظ استعدادهای برتر در عمان و منطقه است.
انجمن صنفی کاریابی بین‌المللی ایران – اصکابا مفتخر است که در تمام مراحل همراهی‌تان کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

اقامت و کار در عمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

اقامت و کار در عمان

مهاجرت به عمان شما را به گوشه‌ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می‌برد. بر خلاف امارات متحده عربی همسایه، سلطان نشین عمان شهرت یکسانی برای تجارت و یک مقصد برتر گردشگری هم ندارد.
اگر مایل به استخدام در عمان هستید، باید تحت سیستم حمایت مالی ویزا این کار را انجام دهید. برای واجد شرایط بودن، باید یک تبعه خارجی بین 21 تا 60 سال باشید. همچنین یک پیشنهاد شغلی تایید شده از یک شرکت در عمان دریافت کنید. کارفرمای آینده شما اسپانسر ویزای شما می‌شود و باید از وزارت نیروی انسانی مجوز کار درخواست کند.
کارت اقامت برای دسترسی به انواع خدمات دیگر بسیار مهم است. بنابراین، باید در اسرع وقت پس از ورود به عمان – حداکثر ظرف 30 روز پس از ورود به کشور، آن را دریافت کنید. اگر اتباع خارجی بتوانند زمین یا املاک واقع در مجتمع‌های توریستی به اصطلاح یکپارچه (ITC) را خریداری کنند. به آنها حقوق اقامت خودکار اعطا می‌شود.

شرایط کار در عمان؛ اصکابا

شرایط اقامت عمان

شما به یک فرم درخواست تکمیل شده، گذرنامه، گواهی پزشکی، مجوز کار از وزارت نیروی انسانی و دو عکس نیاز دارید. ساکنین غیر شاغل (اعضای خانواده) به فرم درخواست تکمیل شده، گذرنامه، شناسنامه، گواهی پزشکی و دو قطعه عکس نیاز دارند.
فرم درخواست ویزا باید به همراه مدارک مورد نیاز ارسال شود. ویزاهایی که توسط اسپانسر انجام می‌شود ممکن است. نیاز به کپی پاسپورت، عکس در اندازه پاسپورت و قرارداد کار در عمان از طرف انتقال گیرنده داشته باشد. یک کپی معتبر از سند ازدواج برای همسران و کپی شناسنامه برای ویزای فرزندان مورد نیاز است.
تشکیل فرم توسط حامی انجام می‌شود و معمولاً به زبان عربی است. معمولاً هیچ گواهی دیگری مورد نیاز نیست. اما همه متقاضیان وضعیت اقامت باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرند و از آنها اثر انگشت گرفته شود.
توجه کنید که هیچ کارت بهداشتی در عمان وجود ندارد. شما باید به عنوان بخشی از فرآیند اقامت خود تحت یک آزمایش پزشکی قرار بگیرید. برای اجازه اقامت، توصیه می‌شود به محض ورود به درخواست ها از طریق اسپانسر رسیدگی کنید.

دریافت اقامت عمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

دریافت اقامت عمان

هنگامی که ویزای کار برای کارمند تأیید شد. مهاجر باید کارت اقامت برای اقامت قانونی در عمان را در طول مدت کار دریافت کند. این کار زمانی انجام می‌شود، که کارمند خارجی به عمان می‌رسد.
کارمند پس از ورود باید برای دریافت کارت اقامت ظرف 30 روز به اداره وضعیت مدنی پلیس سلطنتی عمان برود. کارمند در یک مرکز پزشکی تحت آزمایش خون قرار می‌گیرد و برای انگشت نگاری هدایت می‎شود. پس از دریافت ویزای کار و کارت اقامت توسط کارمند، آنها می‌توانند کار خود را با کارفرما در عمان آغاز کنند.

اقامت عمان از طریق ثبت شرکت

ویزای کار و اقامت عمان

جویای کار در عمان

سایت کاریابی کشور عمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *