دانستنی های مهم

پذیرش نیروی کار در کانادا

اخیرا دولت کانادا اعلام کرد که بیش از ۹۶۰ هزار شغل خالی در تمامی بخش‌های این کشور وجود دارد. این فرصت طلایی مورد استقبال بی‌نظیر ایرانیان قرار گرفت و باعث افزایش تعداد پرونده‌های مهاجرت کاری به کانادا شد.
اگر می‌خواهید شما نیز در سال‌های آینده جزو این افراد باشید. همین حالا با انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران-اصکابا تماس بگیرید. همچنین می‌توانید تنها در چند دقیقه جلسه تخصصی مشاوره مهاجرتی رزو کنید.
در سیستم امتیازبندی مهاجرت به کانادا، افراد بین 25-35 سال بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند. هر چند متقاضی تا سن 44 هم امتیاز می‌گیرد.
مهاجرت کاری به کانادا از جمله روش‌های محبوب و پرطرفداری است که ایرانیان به منظور کار در این کشور براساس تخصص و مهارت خود انتخاب می‌کنند. معمولاً گرفتن این نوع ویزا همانند سایر ویزاها نیازمند عبور از چند مرحله خاص است.
مهاجرت کاری به کانادا شامل دو روش اصلی است که در زیر به آنها اشاره شده:

  • در روش اسکیل ورکر کانادا، متقاضی باید دو مرحله را بگذارند و از نظر مهارت و تخصص ارزیابی شود. همچنین حداقل امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ را کسب کند.
  • در روش جاب آفر کانادا، افراد باید لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا را بررسی کنند. بعد از انتخاب تخصص، می‌توانند از طریق موسسات کاریابی پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

پذیرش نیروی کار در کانادا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

شرایط پذیرش نیروی کار در کانادا

کانادا یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت و کاریابی برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر هستند. در این مطلب به شرایط پذیرش نیروی کار در کانادا می‌پردازیم.

برای پذیرش نیروی کار در کانادا، باید ابتدا یک شغل در کانادا برای خودتان پیدا کنید. برای این منظور، می‌توانید به وب سایت‌های کاریابی کانادایی مراجعه یا با شرکت‌های کانادایی مربوط به صنعت مورد نظر خود تماس بگیرید. در بعضی موارد، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مهاجرتی کاریابی کانادا همچون برنامه کاریابی Express Entry  ویزای کاری دریافت کنید.

شرایط پذیرش نیروی کار در کانادا می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به صنعت و شغل مورد نظر دارد. اما در کل، باید مهارت‌های مورد نیاز و تجربه کاری مرتبط با شغل خود را نیز داشته باشید. همچنین، باید دارای مدارک و مدارک تحصیلی مرتبط با شغل خود نیز باشید. آزمون زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل هم ممکن است در بعضی از شغل‌ها الزامی باشد.

در نهایت، پس از پذیرش شغل در کانادا، باید برای درخواست ویزای کاری اقدام کنید. برای این کار، باید فرم‌های مربوطه را پر کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. همچنین، باید پول لازم برای اقامت و زندگی در کانادا را هم داشته باشید.

شرایط پذیرش نیروی کار؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

قانون کار در کانادا

قوانین کار در کانادا برای حفاظت از حقوق کارگران، ایجاد محیطی امن و سالم در محل کار تدوین شده است. در اینجا به برخی اصول و قوانین کار در کانادا اشاره خواهیم کرد:

  • حقوق و دستمزد: دستمزد در کانادا بر اساس قوانین محلی و ملی تعیین می‌شود.
  • ساعات کاری: قانون کار در کانادا، تعیین می‌کند که هفته کاری ۴۰ ساعت محسوب می‌شود.
  • حمایت از کارگران مهاجر: در کانادا، قانونی وجود دارد که حمایت از کارگران مهاجر را تأمین می‌کند.
  • حق بیمه درمانی: تقریباً تمام کارگران در کانادا حق بیمه درمانی دارند.
  • عدم تبعیض: در کانادا، عدم تبعیض بر اساس جنسیت، نژاد، مذهب، ملیت، وضعیت جسمانی و مهاجرتی است.
  • ایمنی و بهداشت: کانادا قوانین سختی در خصوص ایمنی و بهداشت در محیط کار دارد.
  • حقوق مرخصی: کارگران در کانادا حقوق مرخصی روزانه و سالیانه دارند.
  • حقوق بارداری: کارگران باردار در کانادا دارای حقوق خاصی هستند. از جمله مرخصی پرداخت شده قبل و بعد از زایمان و حقوق کامل در طول مرخصی بارداری.

این قوانین برای همه کارگران در کانادا، از جمله مهاجران و اقوام بومی، برابر و هرگونه تبعیض در برابر کارگران ممنوع است. به همین دلیل، کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای کار و زندگی در جهان شناخته می‌شود.

قانون کار در کانادا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

پیشنهاد کاری کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *