دانستنی های مهم

امتیاز ویزای کار استرالیا

بر اساس سیستم امتیاز مهاجرت استرالیا، متقاضیان مهاجرت می‌توانند امتیاز مهاجرت استرالیا مورد نیاز را کسب کنند. که به داوطلبی تعلق می‌گیرد، مشروط بر این است که شرایط زیر را داشته باشد.
• سن: متقاضیان بین 18 تا 44 سال می‌توانند امتیاز زیر سن را کسب کنند.
• زبان انگلیسی: متقاضی باید با ارائه نتایج آزمون هر آزمون رسمی مهارت زبان انگلیسی، ثابت کند که صلاحیت لازم در این زبان را دارد.
• امتیاز تجربه خارج از استرالیا: متقاضی می‌تواند برای داشتن سه/پنج/هشت سال تجربه خارج از کشور در شغل نامزد شده در 10 سال گذشته امتیاز بگیرد.
• تجربه استرالیا: متقاضی می‌تواند برای کار در استرالیا در یکی از مشاغل ذکر شده در SOL به صورت تمام وقت امتیاز بگیرد.
• تحصیل در استرالیا: متقاضی می‌تواند برای گذراندن دوره تحصیلی در استرالیا حداقل دو سال تحصیلی یا بیشتر، امتیاز بیشتری دریافت کند.
• زندگی و تحصیل در منطقه: متقاضی در صورتی که شرایط زندگی و تحصیل در یک منطقه شهری با رشد کم جمعیت منطقه‌ای به مدت حداقل دو سال داشته باشد. می‌تواند امتیاز بیشتری دریافت کند.
امتیاز تعیین کننده واجد شرایط بودن شما برای ویزای روابط عمومی استرالیا است. همانطور که قبلاً ذکر شد، شما باید حداقل 65 امتیاز زیر شبکه امتیاز را کسب کنید.

امتیاز ویزای کار استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا

امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای کار و سکونت دائمی و بسیار مهم است. این سیستم امتیاز بندی، بر اساس ارزیابی برخی عوامل مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و… امتیاز به افراد متقاضی اعطا می‌کند.

SkillSelect  یک سیستم امتیازی پوینت است که برای مهاجرت کاری به استرالیا استفاده می‌شود. این سیستم برای افرادی که قصد مهاجرت به عنوان کارمند، کارفرما یا کارآفرین به استرالیا را دارند، طراحی شده است.

برای اعطای امتیاز به متقاضیان مهاجرت، SkillSelect بر اساس برخی فاکتورهای مهم مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبان انگلیسی و… امتیاز دهی می‌کند. علاوه بر این، برای مهاجرت کاری به استرالیا، متقاضی باید یکی از چهار زیردسته از برنامه‌های مهاجرت کاری را انتخاب کند:

  • برنامه کارمند ماهر
  • برنامه کارفرمای ماهر
  • برنامه کارمند خارجی
  • برنامه کارآفرین

با افزایش رقابت بین مهاجران، حداقل امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت کاری به استرالیا در حال حاضر ۶۵ امتیاز است.

با توجه به اینکه سیستم امتیازی پوینتی SkillSelect بر اساس تغییرات در محیط کسب و کار و نیازهای بازار کار استرالیا به روزرسانی می‌شود. بهتر است متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا اطلاعات جدیدی در این زمینه داشته باشند. همچنین در هماهنگی با مشاوران مهاجرتی خود، به درستی اقدام کنند.

امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

وضعیت کار در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته جهان با بازار کار پویا و گسترده‌ است. با توجه به این که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان در استرالیا فعالیت دارند، در این کشور فرصت‌های شغلی مختلف وجود دارد.

با توجه به وضعیت اقتصادی خوب استرالیا، نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین و اکثر مردم دارای شغلی پایدار هستند. همچنین، در استرالیا حقوق کارگران بسیار بالا و مزایایی مانند بیمه سلامت عمومی برای همه شهروندان در دسترس است.

در صورت داشتن مهارت‌ها و تحصیلات لازم، به دلیل شکل‌گیری یک بازار کار متنوع در استرالیا، فرصت‌های شغلی وجود دارد. همچنین، استرالیا در بسیاری از صنایع پیشروی جهانی و به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فناوری در جهان شناخته شده.

در مورد وضعیت کار مهاجران، استرالیا به طور کلی یکی از کشورهای پذیرای مهاجران است. بسیاری از مهاجران در استرالیا موفق به پیدا کردن شغل پایدار و با دستمزد بالا هستند. با این حال، باید به یاد داشت که رقابت برای شغل در بعضی از صنایع، به خصوص بین مهاجران، بالاست.

در کل، وضعیت کار در استرالیا به عنوان یکی از بهترین و پویاترین بازارهای کار جهان شناخته می‌شود. همچنین فرصت‌های شغلی و برخورداری از حقوق بالا و مزایای دیگر، جذابیت بسیاری برای مهاجران به این کشور دارد.

وضعیت کار در استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

امتیاز ویزای کار استرالیا

بازار کار در استرالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *