دانستنی های مهم

کار در آلمان از طریق وزارت کار

آلمان یک انتخاب عالی برای مهاجرانی است که به دنبال افزایش شغلی هستند!
شما می توانید در آلمان زندگی و کار کنید، حتی اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید. مشروط بر اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را دارید. برای اینکه بتوانید به طور قانونی در آنجا زندگی و کار کنید، باید مجوز کار و اقامت آلمان را دریافت کنید.
لازم نیست برای اجازه کار آلمان جداگانه از اجازه اقامت درخواست دهید. شما هر دو را از طریق یک درخواست در اداره مهاجرت آلمان دریافت می‌کنید. اکثر کارگران غیر اتحادیه اروپا نیز باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در خارج از کشور ویزا بگیرند.
دسترسی به بازار کار آلمان بر اساس مقررات قانون اقامت آلمان تعیین می‌شود. برای اقامت با هدف اشتغال پرسود، تأیید آژانس کار فدرال همیشه مورد نیاز است.
برای تأیید، همیشه لازم است که یک ماده قانونی اجازه دسترسی به بازار کار آلمان را بدهد. در صورتی که یک پیشنهاد شغلی مشخص وجود دارد و هیچ کارگر ترجیحی برای شغل مشخص در دسترس نباشد. همچنین شرایط استخدام با شرایط کارمندان قابل مقایسه است. تیم‌های متخصص در آژانس‌های کاریابی در اسن، کلن، فرانکفورت/ماین، مونیخ و اشتوتگارت مسئول تاییدیه‌های مربوط به اجازه اقامت هستند.

کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

کار در آلمان وزارت کار

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید، در مورد شرایط لازم برای ورود به بازار کار آلمان اطلاعات کسب کنید.
اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند از آزادی حرکت نامحدود کارگران استفاده کنند. همچنین مشمول هیچ گونه محدودیتی در مورد مجوز کار نیستند. همین امر در مورد اتباع کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین نیز صدق می‌کند. همچنین اتباع سوئیس معادل اتباع منطقه اقتصادی اروپا هستند.
دسترسی به بازار کار آلمان بر اساس مقررات قانون اقامت آلمان تعیین می‌شود. برای اقامت با هدف اشتغال پرسود، تأیید آژانس کار فدرال همیشه مورد نیاز است. این تاییدیه را می‌توان در یک رویه داخلی از آژانس آلمانی خارج از کشور در کشور مبدا یا مقام مسئول مهاجرت محلی در آلمان دریافت کرد. مجوز استخدام همراه با عنوان اقامت اعطا می‌شود.
به طور کلی، تاییدیه در صورتی اعطا می‌شود که شرایط زیر وجود داشته باشد:
• یک پیشنهاد کاری مشخص وجود دارد: قرارداد کار معمولاً به عنوان مدرک پذیرفته می‌شود.
• شرایط کار با کارمندان خانگی قابل مقایسه است: ارزیابی بر اساس فرم “اعلامیه اشتغال” انجام می‌شود.
• صلاحیت حرفه‌ای کارگران ماهر بین المللی باید آنها را قادر به انجام کار کند. در مورد کارت آبی اتحادیه اروپا، استخدام باید متناسب با صلاحیت باشد.

ویزای جستجوی کار آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

شرایط ویزای جستجوی کار در آلمان

بهترین راه مهاجرت به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار است. ویزای جستجوی کار یک مجوز اقامت طولانی مدت است که به شما امکان می‌دهد برای مدت شش ماه به دنبال کار بگردید. با این ویزا می‌توانید به آلمان سفر و در مصاحبه شرکت کنید. که این روند بسیار بهتر از درخواست کار از خارج است.

قبل از درخواست برای ویزای جستجوی کار، باید مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن ویزا را دارید. مانند اینکه اگر از دانشگاه با مدرک معتبر در آلمان فارغ التحصیل شده‌اید. اقدامات لازم را برای به رسمیت شناختن مدرک خود انجام داده‌اید، یا تجربه کاری لازم را داشته باشید.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای جستجوی کار، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما یک شهروند کشور ثالث هستید که برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارید.
  • حداقل پنج سال تجربه در حرفه مرتبط خود
  • منابع مالی کافی برای حمایت از اقامت خود در آلمان
  • مدرکی مبنی بر تکمیل آموزش آکادمیک یا حرفه‌ای
  • مدارک شما در آلمان به رسمیت شناخته می‌شود یا معادل دیپلم دریافت شده در این کشور است.

اگر معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای جستجوی کار در آلمان را دارید. باید بدانید که در کجای کشور خود باید درخواست ویزای خود را ارسال کنید. شما به احتمال زیاد درخواست خود را از طریق سفارت یا کنسولگری ارسال می‌کنید.

شرایط ویزای جستجوی کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

تقاضای کار در آلمان

آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و با نرخ بیکاری بسیار پایین، شکارگاه غنی برای جویندگان کار بین المللی است. به خصوص اگر شما یک کارگر ماهر با تحصیلات دانشگاهی هستید. زیرا آلمان به نیروی کار ماهر نیازمند است. در این قسمت از مقاله درمی‌یابید، که کدام یک از مشاغل در آلمان تقاضای بیشتری دارند.

این کشور بازار کار بسیار جذابی دارد. زیرا در بین مشاغل رقابتی شدید آن به کارگران شایسته نیاز زیادی وجود دارد. پرتقاضاترین شغل در آلمان مهندس الکترونیک، علوم کامپیوتر، متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان نرم افزار، مهندسی مکانیک است.

برای تقاضای کار باید یک درخواست شغلی کتبی شامل یک نامه پوششی، یک رزومه  و کپی از مهمترین گواهی ها و مراجع است. در آلمان معمولاً هنوز هم یک عکس دارد. نیازی به گفتن نیست که برنامه باید به وضوح ساختار یافته باشد.

اقدام جهت تقاضای شغل در آلمان به این صورت است، که چندین مرحله دارد. که در ادامه به این مراحل اشاره شده است. مراحل تقاضای کار در آلمان عبارتند از:

  • ارسال درخواست کار
  • نامه همراه / انگیزه نامه

تهیه و ارسال رزومه، محتوای رزومه شامل: اطلاعات شخصی، سابقه کار، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، مهارت‌ها و علایق منحصربه‌فرد است.

تقاضای کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

وضعیت کار در المان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *