دانستنی های مهم

کار برای مهندس برق در آلمان

آلمان به دلیل تخصص مهندسی و کیفیت ماشین آلات و کارخانه‌ها، محصولات الکتروتکنیکی و خودروهایش مشهور است. استفاده از فناوری‌های دیجیتال منجر به ایجاد دیدگاه‌ها و مدل‌های تجاری جدید برای شرکت‌ها و کارکنان آن‌ها، به‌ویژه برای مهندسان می‌شود.
اگر یافتن موقعیت شغلی از خارج از کشور چالش برانگیز به نظر می‌رسد. می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود برای مدت 6 ماه برای جستجوی کار وارد آلمان شوید.
برای کار برای مهندس برق در آلمان شما باید چند ویژگی داشته باشید. اولین مورد حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه طراحی مهندسی سیستم‌های برق ساختمان است. تجربه در کاربرد IEC و کدهای ساختمانی/تخصصی محلی قابل اجرا و انگلیسی و آلمانی عالی؛ نوشتاری و گفتاری از دیگر ویژگی‌ها‌ است.
تغییرات جمعیتی و تحول دیجیتال: شکاف بزرگی بین عرضه و تقاضا برای مهندسان برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات باز می‌شود.
به گفته انجمن فناوری VDE، تعداد بسیار کمی از مهندسان برق و الکترونیک در آلمان آموزش می‌بینند. در ده سال آینده، بیش از 100000 شغل مهندسی در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات وجود خواهد داشت.
شما به عنوان یک مهندس می‌توانید در زمینه‌های مختلفی مانند برنامه ریزی و مدیریت تولید فنی، تضمین کیفیت، ساخت و ساز یا ساخت ماشین و مدل کار کنید. بسیاری از مهندسان ماهر در موقعیت‌های رهبری کار می‌کنند.

کار برای مهندس برق؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

مهندسی برق در آلمان

شرکت‌های فنی بین المللی زیادی هستند، که به مهندس برق نیاز دارند. که در صورت داشتن مهارت کافی حاضرند از کشورهای دیگر نیز نیرو استخدام کنند. که کشور آلمان از جمله این کشورها است.
آلمان به عنوان یکی از کشورهایی با تحقیقات و پیشرفت‌های گسترده در زمینه مهندسی، به اولین انتخاب برای دانشجویان مهندسی تبدیل شده است. اگر در ذهنتان سوال آیا ام‌اس در آلمان ارزشش را دارد یا خیر، در ادامه به سوال شما پاسخ می‌دهیم. اقتصاد و فرصت‌های شغلی در حال رشد آلمان به شما کمک می‌کند، تا در مورد همین موضوع شفاف‌سازی کنید.
به علاوه شرکت‌های صنعت خودرو مانند دایملر، گروه بی‌ام‌و و… بخش SME آلمان، دامنه وسیعی برای مهندسان برق در آلمان دارند. مهندسی برق جزء پنج شغل محبوب مهندسی در آلمان است. که میانگین حقوق ملی برای یک مهندس برق در آلمان 60936 یورو است.
اگر شما قصد دارید به عنوان یک مهندس در آلمان کار کنید. با توجه به انتخابتان شما از آینده شغلی بسیار خوبی برخوردار هستید. در سه ماهه دوم سال 2022، تعداد مشاغل خالی در بازار کار مهندسی همچنان در حال افزایش هست. که به رکورد 171,300 رسیده است.
از آنجایی که بیشتر شرکت‌های فناوری آلمانی درگیر تحقیقات پیشرفته و کاربردی هستند. آلمان همیشه به متخصصان علم، مهندسی و فناوری نیاز خواهد داشت. بر اساس آمارهای اخیر، آلمان در بین تمام کارکنان اتحادیه اروپا دومین و بیشترین تعداد کارگران مهندسی را دارد.

مهندس برق؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

بازار کار مهندسی برق در آلمان

آلمان فرصت‌های شغلی زیادی را به مهندسان ارائه می‌دهد. در بسیاری از بخش‌های اقتصادی، صلاحیت‌های شما مورد تقاضا است. رشته تحقیق و توسعه (R&D) در حال حاضر دارای تعداد زیادی شغل خالی در سمت‌های بالاتر برای مهندسان است.
اگر دارای مدرک حرفه‌ای خارجی به عنوان مهندس هستید. باید برای به رسمیت شناختن شما به عنوان مهندس درخواست دهید. بنابراین، برای داشتن یا استفاده از عنوان حرفه‌ای آلمانی «مهندس» درخواست مجوز می‌دهید.
تا آنجا که به آلمان مربوط می‌شود، محدودیتی برای حوزه مهندسی برق وجود ندارد. یک مهندس برق سطح ابتدایی می‌تواند میانگین حقوق 46000 یورو در سال دریافت کند. در حالی که یک مهندس برق با تجربه سطح متوسط می‌تواند حقوق متوسط 53000 یورو در سال دریافت می‌کند.
رشته مهندسی برق شامل زیر شاخه‌هایی است. در زیر برخی از بهترین زیر شاخه‌های شغلی مهندسی برق ذکر شده:
• تکنسین برق
• مهندس سخت افزار
• مهندس کنترل
• مهندس تست
• مدیر پروژه برق
• مهندس پایداری
• مهندس برق
• مهندس تجهیزات
در این قسمت به چند شغل پردرآمد مهندسی برق می‌پردازیم. که شامل: مهندس طراحی سخت افزار، مهندس یادگیری ماشین، مهندس سیستم، مهندس طراحی الکترونیک، مهندس نرم افزار و مهندس ارتباطات و… هستند.

بازار کار مهندسی در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

قانون کار در آلمان

مدارک لازم برای ویزای مهندس برق در آلمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *