دانستنی های مهم

ویزای شش ماهه کار آلمان

این ویزا با اعتبار شش ماهه صادر خواهد شد و پس از اینکه شغل دائمی را تضمین کردید. یک انتقال بی‌وقفه به اجازه اقامت را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد. که برای اجازه اقامت خود از اداره مهاجرت محلی درخواست دهید.
طبقه بندی ویزای جستجوی کار مستلزم داشتن مدرک تحصیلی آلمانی، معتبر یا مشابه خارجی است. اگر مدرک خارجی دارید، لطفاً بررسی کنید.
برخی از مشاغل مانند پزشکان، پرستاران، معلمان، معماران، مشاوران مالیاتی و… نیاز به مجوز رسمی برای انجام حرفه خود در آلمان دارند. لطفاً به پایگاه داده در مورد به رسمیت شناختن در مشاغل تحت نظارت مراجعه کنید.

ویزای شش ماهه کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

ویزای شش ماهه کار در آلمان چیست؟

ویزای جستجوی کار آلمان ویزای کاری است که برای هر کسی که قصد جستوجوی کار در آلمان را دارد، صادر می‌شود. اگر به شما این ویزا داده شود. می‌توانید برای چندیدن ماه (معمولاً شش ماه) جهت جستجوی کار و اقامت موقت در آلمان باشید. همچنین پس از آن برای مجوز کار درخواست دهید و برای مدت طولانی در آلمان بمانید.
این ویزا برای اتباع غیر اتحادیه اروپا دارای مدرک تحصیلی آلمانی، شناخته شده یا مشابه خارجی است. هزینه ویزا 80 یورو، برای کودکان زیر 12 سال 40 یورو و برای کودکان زیر شش سال رایگان است. شما معمولاً نمی‌توانید این ویزا را تمدید یا تعویض کنید. مگر اینکه شرایط استثنایی وجود داشته باشد.
ویزای کوتاه مدت حداکثر 90 روز یا در مجموع 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است. شما نمی‌توانید این ویزا را بعد از اتمام تاریخ مشخص آن تمدید کنید(جدا از شرایط استثنایی). اگر در این مدت مشخص، موفق به توافق با کارفرمایی شوید و با وی قرارداد کاری امضاء کنید. می‌توانید ویزای شش ماهه کار آلمان خود را به ویزای کار آلمان تبدیل نمایید.
این ویزا به متقاضیان کار در آلمان که تحصیلات دانشگاهی و سابقه شغلی مرتبط داشته باشند. اما قرارداد کاری با یک شرکت آلمانی ندارند. این امکان را می‌دهد که به مدت شش ماه در آلمان به دنبال کار بگردند.

اخذ ویزای شش ماهه آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

مراحل دریافت ویزای شش ماهه کار آلمان

فرم درخواست را با اطلاعات صحیح پر و مدارک مورد نیاز برای ویزای خود را دریافت کنید. برای مصاحبه در سفارت آلمان در کشور محل اقامت خود وقت بگیرید. اولین زمانی که باید برای قرار ملاقات تعیین کنید، شش ماه قبل از سفر است.
برای واجد شرایط بودن برای این ویزای آلمان، باید شرایط زیر را داشته باشید:
• شما یک شهروند کشور ثالث هستید که برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارید.
• شما حداقل پنج سال تجربه در حرفه مرتبط خود دارید.
• شما منابع مالی کافی برای حمایت از اقامت خود در آلمان دارید.
• شما مدرکی مبنی بر تکمیل آموزش آکادمیک یا حرفه‌ای دارید.
• مدارک شما در آلمان به رسمیت شناخته می‌شود، یا معادل دیپلم در این کشور است.
درخواست‌ها حدود یک الی سه ماه طول می‌کشد تا پردازش شوند. پس از تایید درخواست توسط اداره اتباع بیگانگان و سفارت یا سرکنسولگری اجازه اقامت را در قالب ویزا صادر می‌کند. که شامل مجوز کار در آلمان می‌شود.
روند درخواست این نوع ویزای آلمان به شرح زیر است:
• برای ویزای کار یا ویزای جستجوی کار در سفارت آلمان اقدام کنید.
• آدرس محل زندگی خود را در اداره ثبت نام شهروندان محلی ثبت کنید.
• بیمه سلامت بگیرید.
• یک قرار ملاقات در سفارت یا کنسولگری بگیرید.
• مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

وضعیت کار در المان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

وضعیت کار در المان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *