دانستنی های مهم

قانون کار در آلمان

آلمان قوانین استخدام و کار نسبتاً سختگیرانه ای دارد: بسیاری از مقررات تاکید ویژه ای بر حمایت از کارمندان دارند. با این حال، این قوانین راهنمایی روشنی را در مورد قراردادهای کاری فردی، مزایا و حقوق کارکنان و… ارائه می‌کنند.
قوانین کار آلمان در هیچ یک از قوانین ادغام نشده است. در عوض، قانون کار در آلمان را می‌توان در بسیاری از انواع اسناد یافت. این شامل قانون مدنی آلمان، قوانین مختلف فدرال، نمونه‌های قانون مورد، موافقت‌نامه‌های شورای کار، و قراردادهای کاری است.
با همکاری، قوانین آلمان به گونه‌ای سازماندهی شده است. که هم سازمان جمعی همه امور استخدامی و هم به طور خاص، رابطه بین کارفرما و کارمند را هدف قرار دهد. برای شرکت‌های بین‌المللی که به دنبال استخدام کارمندان در آلمان هستند. مهم است که بدانید قوانین کار فردی را کجا پیدا کنید. در اینجا اسنادی وجود دارد که می‌توانید این قوانین را پیدا کنید.
قانون مدنی آلمان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین قوانین در جهان در نظر گرفته می‌شود. این قانون جایی است که قوانین مدنی آلمان یافت می‌شود. همچنین بسیاری از مقررات آن که در 120 سال گذشته به قانون سوگند خورده‎‌اند هنوز معتبر هستند. با توجه به نحوه ارتباط این قانون با قانون کار، قانون مدنی مقررات اساسی برای قراردادهای کار را در بر می‌گیرد.

قانون کار آلمان

طبق قانون کار آلمان، کارفرما هیچ تعهدی برای ارائه یک قرارداد کاری دقیق ندارد. با این حال، کارکنان حق دارند و انتظار خواهند داشت، خلاصه‌ای کتبی از شرایط اصلی استخدام داشته باشند.
در آلمان، کارفرما موظف است. شرایط اصلی استخدام را حداکثر تا یک ماه پس از توافق شروع رابطه کاری به صورت کتبی درج کند. سوابق کتبی را امضا کرده و به کارمند تحویل دهد.
حداقل دستمزد برای همه کارمندان در آلمان اجباری است. این بدان معناست که هیچ کارفرمایی نمی‌تواند کمتر از این دستمزد ساعتی پرداخت کند. از اول اکتبر 2022، حداقل دستمزد 12.00 یورو در ساعت بود. (قبل از کسر مالیات و سایر هزینه‌ها از این مبلغ)
کارفرما و کارمند باید در مورد درخواست توافق بر سر تعداد ساعات کار هفتگی و توزیع زمان کار مذاکره کنند. در صورتی که نتوانند بر سر کاهش ساعات کار به توافق برسند. کارفرما موظف است تصمیم خود را برای رد درخواست کتبا به کارمند اعلام کند.
این کار باید حداقل یک ماه قبل از شروع کار پاره وقت درخواستی کارمند انجام شود. در صورتی که کارفرما این اطلاعیه را ارائه ندهد. درخواست کار پاره وقت به صورت خودکار اجرا می‌شود و کارفرما نمی‌تواند به صورت یک طرفه آن را تغییر دهد.

قانون کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

جذب نیروی کار آلمان

اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند از آزادی حرکت نامحدود کارگران استفاده کنند. همچنین مشمول هیچ گونه محدودیتی در مورد مجوز کار نیستند. همین امر در مورد اتباع کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین نیز صدق می‌کند. اتباع سوئیس معادل اتباع منطقه اقتصادی اروپا هستند.
اتباع کشورهایی که به اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا تعلق ندارند. برای اقامت به ویزا، مجوز اقامت، کارت آبی اتحادیه اروپا، مجوز اقامت یا اتحادیه اروپا دائمی نیاز دارند.
دسترسی به بازار کار آلمان بر اساس مقررات قانون اقامت آلمان تعیین می‌شود. برای اقامت با هدف اشتغال پرسود، تأیید آژانس کار فدرال همیشه مورد نیاز است. این تاییدیه را می‌توان از آژانس آلمانی خارج از کشور در کشور مبدا یا مرجع مسئول مهاجرت محلی در آلمان دریافت کرد. مجوز استخدام همراه با عنوان اقامت اعطا می‌شود.
برای تایید، همیشه لازم است که یک ماده قانونی اجازه دسترسی به بازار کار آلمان را بدهد. در صورتی که یک پیشنهاد شغلی مشخص وجود داشته باشد و هیچ کارگر ترجیحی برای شغل مشخص در دسترس نباشد. همچنین شرایط استخدام با شرایط کارمندان خانگی (کار) قابل مقایسه باشد.
تیم‌های متخصص در آژانس‌های کاریابی در اسن، کلن، فرانکفورت/ماین، مونیخ و اشتوتگارت مسئولیت تاییدیه‌های مربوط به مجوزهای اقامت را بر عهده دارند.

جذب نیروی کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *