دانستنی های مهم

شغل‌های مورد نیاز المان

اگر در حرفه‌ای کار می‌کنید که در آلمان مورد تقاضا است، شانس بسیار خوبی برای کار در این کشور دارید. علاوه بر این، تسلط به زبان آلمانی فقط شانس شما را افزایش می‌دهد. زیرا مجموعه فرصت‌های شغلی بالقوه شما حتی بیشتر خواهد شد.
تعدادی از مشاغل مانند وکالت، پرستاری و تدریس وجود دارد. که نیاز به صلاحیت حرفه‌ای شما دارد که به طور رسمی در آلمان به رسمیت شناخته شود. ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی در آلمان توسط اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB) انجام می‌شود. اگر مدارک شما به رسمیت شناخته نشد. ممکن است لازم باشد، برای اثبات مدارک خود کارهایی مانند: شرکت در آزمون ارزیابی یا دوره تبدیل را انجام دهید.
کمبود اخیر کارگران ماهر در آلمان به این معنی است. که فرصت‌های زیادی برای متخصصان فارغ التحصیل در سراسر آلمان وجود دارد. یادگیری خوب این زبان شانس شما را برای یافتن شغل رویایی خود در آلمان بسیار افزایش می‌دهد.
در اینجا برخی از بهترین و پرتقاضاترین زمینه های کاری نوشته‌ایم. مشاغل عبارتند از: علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار-مهندسی الکترونیک و مکانیک- پرستاری و بهداشت و درمان-مهندسی عمران و معماری.
چه در آلمان مستقر هستید و به دنبال فرصت‌های حرفه‌ای جدید و چه در فکر برای یافتن کار به اینجا بروید. فرصت‌های هیجان‌انگیز زیادی در سراسر کشور وجود دارد. اگر می‌خواهید در آلمان زندگی خود را بگذرانید، راه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

برلین پایتخت آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

بهترین شهر المان برای زندگی و کار

آلمان مکانی عالی برای مهاجران برای انجام کار است. اقتصاد آن بزرگترین در اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. قبل از اینکه برای کار به آلمان مهاجرت کنید. کمی زمان بگذارید تا شهر مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد!

برای کمک به انتخاب شما، در اینجا بهترین شهرها برای زندگی در آلمان برای مهاجران شاغل آورده شده است. ببینید کدام یک شما را جذب می‌کند!

برلین:

برلین پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور است. همچنین جمعیت زیادی از مهاجران دارد. این مهاجران از کشورهایی مانند ترکیه، ویتنام و ایالات متحده هستند.

اگرچه برلین برای مهاجرانی که خواهان شغل در زمینه علم و فناوری هستند عالی است، اما از هنرمندان نیز استقبال می‌کند. اگر در زمینه خلاقیت شغلی دارید. می‌توانید برای ویزای هنری که فقط در برلین موجود است، درخواست دهید.

فرانکفورت:

فرانکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان است. همچنین مقر نهادهای مالی مانند بانک مرکزی اروپا، بورس فرانکفورت و دویچه بانک است. این بدان معناست که این مکان عالی برای مهاجرانی است که مایلند در زمینه بانکداری و امور مالی کار کنند. بسیاری از موسسات آموزشی شهر نیز فرصت شغلی را ارائه می‌دهند.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در فرانکفورت و سفر به سایر نقاط اروپا از فرانکفورت آسان است. بعلاوه، می‌توانید از فرودگاه فرانکفورت که یک مرکز جهانی است، تقریباً به هر مقصدی پروازهای ارزان قیمت داشته باشید.

فرانکفورت بهترین شهر المان برای زندگی و کار؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

مونیخ:

مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان است، که حدود یک سوم از مردم ساکن در آنجا اتباع خارجی هستند. شرکت‌های جهانی مانند BMW Group، Siemens و Allianz AG کارفرمایان بزرگی در مونیخ هستند. مشاغل در رسانه‌ها نیز در دسترس هستند، زیرا این شهر مرکزی برای موسیقی، انتشارات و… است.

لایپزیگ:

لایپزیک بزرگترین شهر در ایالت زاکسن است و حدود 100 مایل از برلین فاصله دارد. نام مستعار این شهر عبارتند از «برلین بهتر» و «هایپزیگ».  لایپزیگ نیز مانند برلین پایگاه بسیاری از استارت آپ ها است. همچنین کارخانه‌های خودروسازی BMW و پورشه در لایپزیگ وجود دارد.

اتباع خارجی کمتری در لایپزیگ نسبت به سایر شهرهای آلمان زندگی می‌کنند. با این حال، ساکنان لایپزیگ از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. رفت و آمد با دوچرخه آسان است و شهر صحنه هنری پر جنب و جوشی دارد.

کلن:

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان است و در کنار رودخانه راین قرار دارد. امکانات شهری دارد، اما خیلی بزرگ نیست. بسیاری از مهاجران از سایر نقاط اروپا، آسیا و آمریکا کلن را خانه می‌نامند. شما می‌توانید یکی از آنها باشید!

شما می‌توانید فرصت‌های شغلی در تلویزیون و انتشارات در کلن پیدا کنید. افراد همچنین در بیمه و شرکت‌هایی مانند فورد اروپا و لوفت هانزا کار می‌کنند.

مونیخ سومین شهر بزرگ المان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

قانون کار در آلمان

اخذ اقامت کاری آلمان

کارهای مورد نیاز آلمان

استخدام نیروی کار در المان

بازار کار در آلمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *