دانستنی های مهم

شرایط ویزای جستجوی کار در آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است، که فرصت‌های زیادی را برای افراد با استعداد و ماهر ارائه می‌دهد. ویزای جستجوی کار در آلمان یکی از مسیرهای مهاجرتی است که به اتباع کشورهای ثالث اجازه می‌دهد. تا در یک بازه زمانی خاص وارد کشور شوند و به دنبال کار باشند.
در پایان بازه زمانی، اگر موفق به یافتن شغل شده‌اید، می‌توانید به سادگی برای ویزای کار و اجازه اقامت اقدام کنید. با این حال، درک اینکه آیا شرایط لازم برای ویزای جستجوی کار و شرایط لازم برای فرآیند درخواست را دارید. بسیار مهم است.
ویزای جستجوی کار آلمان ویزایی است که برای هر کسی که می‌خواهد در آلمان کار پیدا کند صادر می‌شود. اگر این ویزا به شما اعطا شود، اجازه دارید چندین ماه (معمولاً شش) در کشور بمانید و شغل پیدا کنید. همچنین پس از آن برای مجوز کار درخواست دهید و برای مدت طولانی در آلمان بمانید.
قبل از درخواست برای ویزای جستجوی کار، باید مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن ویزا را دارید. مانند اینکه اگر از دانشگاه با مدرک معتبر در آلمان فارغ التحصیل شده‌اید. اقدامات لازم را برای به رسمیت شناختن مدرک خود انجام دهید، یا تجربه کاری لازم را داشته باشید.

شرایط ویزای جستجوی کار؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

مراحل دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

ویزا یک سند رسمی یا مهری است که در پاسپورت شما گذاشته می‌شود. همچنین به شما اجازه ورود یا خروج از یک کشور خاص را می‌دهد.

ویزای کار یک ویزای مبتنی بر اشتغال است. که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد در حالی که به طور قانونی کار می‌کنند. وارد کشور ذکر شده در ویزا شود و در آن اقامت داشته باشند. این ویزاها دائمی نیستند و مدت زمانی که افراد مجاز به اقامت هستند بستگی به نوع ویزا دارد.

فهرست مدارک مورد نیاز برای ویزای کار

  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل 3 صفحه ویزا خالی
  • یک فتوکپی از صفحه اطلاعات گذرنامه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی (2×2 اینچ) (عکس‌ها باید به فرم چسبانده شوند: اولی در صفحه 1 در کادر ارائه شده و دومی در سمت راست پایین)

هزینه درخواست برای رایج‌ترین انواع ویزای غیر مهاجرتی 160 دلار آمریکا است. این شامل ویزاهای توریستی، تجاری، دانشجویی و مبادله می‌شود. بیشتر ویزاهای مبتنی بر دادخواست، مانند ویزای کاری و مذهبی، 190 دلار آمریکا هستند.

الزامات ویزای کار شامل پر کردن فرم درخواست ویزا، ارائه پاسپورت برای مهر زدن در صورت نیاز، یک عکس و مدارک اضافی است. بسیاری از کشورها همچنین دستورالعمل‌های غیرقابل قبولی را هنگام صدور ویزا دارند.

مراحل دریافت ویزای جستجوی کار آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

تقاضای کار در آلمان

ویزای کار به شما امکان می‌دهد در کانادا با توجه به شرایط اجازه کار خود کار کنید. دو نوع برنامه مجوز کار در کانادا وجود دارد:

برنامه کارگر خارجی موقت: ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) برای یک تبعه خارجی برای دریافت مجوز کار مورد نیاز است.

برنامه تحرک بین المللی: برای یک تبعه خارجی برای دریافت مجوز کار نیازی به LMIA نیست.

نکته مهم: اگر تمام اطلاعات یا مدارک درخواستی را ارسال نکنید. ممکن است پردازش درخواست شما به تاخیر بیفتد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • اثبات هویت (پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی که به شما حق بازگشت به کشور یا سرزمینی را می‌دهد که آن را صادر کرده است).
  • دو قطعه عکس (در صورت نیاز به ارائه اطلاعات بیومتریک عکس‌های کاغذی را وارد نکنید)
  • گواهی اشتغال به کار در کانادا
  • اثبات رابطه (شما ممکن است نیاز به ارائه گواهی ازدواج و گواهی تولد برای هر یک از اعضای خانواده همراه داشته باشید.)
  • اسناد دیگر (اگر دولتی که گذرنامه یا سند مسافرتی شما را صادر کرده است. به مجوز ورود مجدد نیاز دارد، قبل از درخواست مجوز کار باید آن را دریافت کنید.)

اگر برای مجوز کار آزاد درخواست می‌کنید، مطمئن شوید که تمام هزینه‌های قابل اعمال را پرداخت کرده‌اید:

  • هزینه اجازه کار (155 دلار)
  • هزینه دارنده مجوز کار باز (100 دلار)

تقاضای کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

ویزای شش ماهه کار آلمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *