دانستنی های مهم

جستجوی کار در استرالیا

برای جستجوی کار در استرالیا می‌توانید درخواست ویزای جستجوی کار دهید. که از این طریق می‌توانید شرایط کاری را از نزدیک ببینید. همچنین برای مدتی در استرالیا باشید و با فرهنگ و دیگر مسائل آنجا آشنا شوید.
رفتن به محل کار علاوه بر آب و هوای خوب، مزایایی نیز دارد. این کشور دارای اقتصاد قوی، بیکاری کم، حقوق بالا و سبک زندگی آرام است.
اگر تصمیم دارید در استرالیا کار کنید، شرکت خوبی خواهید داشت – این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی جهان است و مشتاق جذب کارگران ماهر در بخش های مختلف است. خبر عالی برای فارغ التحصیلان و متخصصان واجد شرایط که می توانند فرصت های زیادی را انتظار داشته باشند.
اصکابا طیف وسیعی از خدمات اشتغال و خدمات مرتبط با بودجه دولت استرالیا ارائه می‌دهد. خدمات ما متناسب با نیازهای شما طراحی شده است تا به شما کمک کند تا برای کار آماده شوید.
بنابراین اگر به دنبال کار هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید. با ما تماس بگیرید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما فرصت‌های شغلی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که با اطلاعاتی که به ما ارائه کرده‌اید مطابقت دارد.
شما می‌توانید تصمیم بگیرید که برای نقش‌هایی که به بهترین نحو با مهارت ها و تجربه شما مطابقت دارد، درخواست دهید.

جستجوی کار در استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

جویای کار در استرالیا

فرد متقاضی باید توسط یک آژانس دولتی ایالت یا قلمرو استرالیا نامزد شده و از طریق ارسال اظهار علاقه برای درخواست دعوت شود. زیر 45 سال و در لیست مربوطه از مشاغل ماهر واجد شرایط باشند. دارای مهارت‌های لازم برای کار (ارزیابی مهارت ها، با برخی معافیت ها) مورد نیاز است.

برای آشنایی یشتر با روند جستوجوی کار در استرالیا به مواردی که در زیر ذکر شده، توجه کنید:

  • درباره بازار خود تحقیق کنید برخی از نقش‌ها و مهارت‌ها در استرالیا تقاضای زیادی دارند و برخی دیگر کمتر
  • ویزای خود را مرتب کنید
  • صحبت به زبان انگلیسی و تحقیق در مورد فرهنگ
  • تنظیم رزومه
  • ساخت تکنولوژی
  • آماده باشید که یک قدم به عقب بردارید
  • نحوه درخواست را درک کنید

شهروندان استرالیایی، مقیم دائم و اتباع نیوزلند دارای ویزاهای دسته ویژه تنها افرادی هستند. که حق نامحدودی برای کار در استرالیا دارند. برای مهاجرت دانستن قوانین ویزای خود بسیار مهم است. بازار کار استرالیا بسیار رقابتی است. همه مشاغل و مهارت‌ها به‌ویژه برای خارجی‌ها تقاضای یکسانی ندارند. به عنوان یک خارجی، بخش‌هایی که بیشترین تقاضا را دارند مهمان نوازی، ساخت و ساز و آموزش هستند.

جویای کار در استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

وضعیت کار در استرالیا

استرالیا نیاز مبرمی به کارگران ماهر برای مشاغل مختلف دارد. هیچ استرالیایی برای پر کردن مشاغل خالی باقی نمانده است. از این رو به دنبال کارگران ماهر خارجی هستند. دولت استرالیا قبلاً برنامه سطوح مهاجرت برای سال 2023 را به عنوان برنامه مهاجرت 2022-23 اعلام کرده است.

فرصت‌های شغلی در بازار کار استرالیا نه تنها پس از همه گیری کووید بهبود یافته، بلکه دو برابر شده است. بر اساس آخرین انتشارات اداره آمار استرالیا، 480100 شغل در استرالیا وجود دارد که 111.1 درصد افزایش نسبت به فوریه 2020 نشان می‌دهد. همچنین در ژوئن بیکاری به 3.5٪ کاهش یافت.

مطالعات بین المللی به طور معمول نشان می‌دهد استرالیایی‌ها به طور متوسط 35 ساعت در هفته کار می‌کنند. که در نیمه پایین کشورهای توسعه یافته است. اما ارقام ABS نشان می‌دهد، که نسبت بیشتری از استرالیایی‌ها حداقل 40 ساعت در هفته کار می‌کنند. که در مقایسه با افرادی که کار پاره وقت دارند، کمتر از 30 ساعت در هفته کار می‌کنند.

اکثر کارفرمایان در استرالیا نامزدهایی را انتخاب می‌کنند. که حداقل 1 تا 2 سال سابقه کار استرالیایی داشته باشند. این کار را سخت می‌کند اگر از خارج از کشور هستید.

مشاغل برتر در تقاضا در استرالیا 2023 عبارتند از:

  • پرستاران و کادر پزشکی
  • برنامه نویس نرم افزار و IT
  • تجارت و ساخت و ساز
  • معلمان
  • مدیریت یقه سفید / حرفه ای(مشاغل یقه سفید معمولاً مشاغلی با دستمزد و مهارت‌های بالاتر هستند. مانند: پزشکان و وکلا)
  • کارگران صنایع خودروسازی و مهندسی
  • مهندسان
  • کشاورزان

وضعیت کار در استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان

بازار کار در استرالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *