دانستنی های مهم

بازار کار مهندسی عمران در آلمان

مهندسان ساختمان در آلمان تقاضای زیادی دارند. طبق مطالعه انجمن مهندسان آلمانی، تا سال 2020 با کمبود 5000 نیروی متخصص مهندسی در آلمان روبرو خواهد شد. بخش ساخت و ساز یکی از امیدوار کننده ترین زمینه‌ها برای مهندسانی است که به دنبال شغل طولانی مدت هستند.
اگر علاقه‌مند به یافتن شغلی به عنوان مهندس ساختمان در آلمان هستید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. بر اساس وب سایت انجمن صنعت ساخت و ساز آلمان، مهندسان در آلمان میانگین حقوق 40000 یورو در سال دارند. در مقایسه، مهندسان ساختمان در ایالات متحده حقوق متوسط 53000 دلار دریافت می‎‌کنند.
اگر همه این معیارها به نظر می‌رسد که با مهارت شما مطابقت دارند. پس باید درخواست شغلی به عنوان مهندس ساختمان در آلمان را در نظر بگیرید. مهندسی ساخت و ساز با برنامه ریزی، طراحی و ساخت ساختمان ها و زیرساخت ها سر و کار دارد.
حقوق یک مهندس ساختمان در آلمان به تجربه و صلاحیت بستگی دارد. دیپلم یا مدرک مهندسی عمران از یک دانشگاه معتبر معمولاً برای ورود به این حرفه ضروری است. با این حال، دوره‌های تخصصی نیز در دسترس هستند که می‌توانند به مدرک مهندسی ساختمان منجر شوند.

مهندسی عمران؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

مهندسی عمران در آلمان

آلمان یک مکان عالی برای تحصیل و کار برای انواع مهندسان به ویژه مهندسان عمران است.
مهندسی عمران شاخه‌ای از مهندسی است که به طراحی و ساخت سازه‌های بزرگ مانند پل‌ها و ساختمان‌های بلند می‌پردازد. برای کار به عنوان یک مهندس عمران، باید اصول اولیه نحوه رفتار اجسام را بدانید. همچنین داشتن درک کامل از نیروهای زیربنایی در داخل سازه‌ها مانند پل‌ها و سدها را درک کرد.
در آلمان مهندسی عمران Bauingenieurwesen نامیده می‌شود. دانشجویان مشتاق مهندسی عمران، باید سه سال مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی بگذرانند. سپس مراحل اعتبار بخشی را طی کنند تا از عنوان حرفه‌ای یک مهندس به طور قانونی استفاده کنند.
متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند برای تکمیل برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد اقدام کنند. برخی از رشته‌های مهندسی عمران که دانشجویان می‌توانند در آنها تخصص داشته باشند. عبارتند از: مدیریت ساخت و ساز، مهندسی ژئوتکنیک، سازه‌های بتنی، مکانیک، مدیریت آب شهری و پسماند.
مهندسی عمران شامل زمینه‎‌های مختلف ساخت و ساز، برنامه‌ریزی و طراحی است. بسیاری از سازمان‌ها مانند سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی و شرکت‌ها، بورسیه‌های قابل توجهی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. بنابراین آلمان نقش مهمی را برای دانشجویان کشوری از نظر دانشگاهی به ویژه مهندسی عمران ایفا می‌کند.

ویزای مهندسی عمران در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

انواع ویزای کار

آلمان انواع مختلفی از ویزاها را در اختیار دارد که انتخاب بهترین نوع ویزا برای شما را دشوار می‌کند. اگر اتباع اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیستید. برای کار یا تحصیل در آلمان برای بیش از 90 روز باید مجوز اقامت دریافت کنید.
شما باید این مجوز اقامت را علاوه بر ویزا و مجوز کار دریافت کنید. رایج ترین انواع مجوز اقامت عبارتند از:
• اجازه اقامت موقت
• کارت آبی
• اجازه اقامت بلند مدت EC
• مجوز اقامت دائم
اکثر افرادی که به دنبال کار در آلمان هستند، اجازه اقامت موقت را دریافت می‎کنند. که این مجوز یک سال اعتبار دارد. آنها می‎توانند بسته به وضعیت شغلی، شغل و ملیت خود آن را تمدید کنند. به طور معمول، تمدید اجازه اقامت تا زمانی که وضعیت شخصی شما تغییر نکند، رسمی است.
مهندسان خارجی که به آلمان مهاجرت می‌کنند، به عنوان مهاجر مورد استقبال قرار می‌گیرند. همچنین بسیاری از فرصت‌های شغلی مهندسی را که در آلمان باز می‌شوند پر می‌کنند. شرط اصلی قبل از کار در آلمان مهارت در سطح خاصی از زبان آلمانی است. اینکه آلمانی شما واقعاً باید چقدر خوب باشد، بسیار متفاوت است.
مهندسان عمران در کشور آلمان یک مورد خاص هستند. این گروه، از واژگان خاصی برای کار خود استفاده می‌کند که از یک مقررات قانونی می‎آید. دانستن این زبان فنی برای شما به عنوان یک مهندس عمران بسیار مهم و ضروری است.

تجربه کار در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

تجربه کار در آلمان

قانون کار در آلمان

بازار کار آلمان

زندگی و کار در آلمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *