دانستنی های مهم

انواع ویزاهای کاری استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از پویاترین کشورهای جهان، نیاز مبرمی به استعدادهای ماهر دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی بر اساس سبک زندگی و فرصت‌های شغلی که این کشور وعده داده و ارائه می‌دهد. زندگی و کار در استرالیا را انتخاب می‌کنند.
اگر مهارت‌ها و قابلیت‌هایی برای تقویت اقتصاد و نیروی کار استرالیا دارید. ممکن است واجد شرایط مهاجرت به استرالیا با درخواست ویزای کار استرالیا باشید. این ویزاها به طور خاص برای تشویق متقاضیان برای دریافت اسپانسر از طریق کارفرما یا تضمین نامزدی طراحی شده‌اند.
بسیاری از خارجی‌ها به دلیل سبک زندگی و فرصت‌های شغلی ارائه شده در استرالیا زندگی و کار را انتخاب می‌کنند.
اگر می‌خواهید در استرالیا بمانید و کار کنید، تا زمانی که شرایط لازم را بدست آورید. می‌توانید برای هر نوع ویزای کاری در برنامه مهاجرت اقدام کنید. دولت استرالیا برنامه مهاجرت کاری را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرده است.
انواع مختلفی از ویزای کار استرالیا در دسترس است. اما محبوب‌ترین ویزای کاری شامل ویزای دائمی منطقه‌ای، ویزای مستقل ماهر، ویزای تحصیلات تکمیلی، ویزای موقت منطقه‌ای ماهر و… است.
هنگامی که ویزای کار استرالیا خود را دریافت می‌کنید، نه تنها مجوز کار در استرالیا را دریافت می‌کنید. بلکه فرصتی برای بهره مندی از حقوق اساسی مشابه با سایر کارمندان محلی دریافت می‌کنید.

ویزای کاری استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

انواع ویزای کاری استرالیا

شما می‌توانید برای اکثر ویزاها به صورت آنلاین در وب سایت وزارت امور داخلی دولت استرالیا از طریق ImmiAccount درخواست دهید. اگر ویزای شما نیاز به دعوتنامه رسمی برای درخواست دارد، می‌توانید EOI را در SkillSelect ارسال کنید.

دو نوع ویزای کار استرالیا وجود دارد. که شامل ویزای کار موقت و ویزای کار دائم می‌شوند. اینها برای تشویق متقاضیان خارج از کشور برای دریافت حمایت مالی از طریق یک کارفرما یا تضمین نامزدی طراحی شده‌اند.

اکثر ویزاهای کاری ظرف یک یا دو سال پردازش می‌شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که زمان پردازش تضمینی نیست. همچنین عوامل زیادی بر طول دوره بررسی تأثیر می‌گذارند. برخی از ویزاهای کوتاه مدت ممکن است فرآیندی باشند و در عرض چند ماه آماده شوند.

قیمت ویزای کار استرالیا متغیر است. گاهی، در یک زیر کلاس خاص، به هیچ وجه مجبور نیستید. هزینه ویزا را بسته به جریانی که برای آن درخواست می‌کنید، پرداخت کنید. با این حال، هزینه‌های اضافی وجود دارد، که باید برای اکثر ویزاها بپردازید. به عنوان مثال، شما باید برای هر یک از اعضای خانواده که با شما درخواست می‌کند، باید هزینه اضافی بپردازید.

ویزاهای کاری کوتاه مدت ویزاهایی هستند که فقط به شما اجازه می‌دهند. برای مدت کوتاهی در استرالیا کار کنید. مانند:

  • ویزای تعطیلات کاری
  • ویزای موقت کمبود مهارت
  • ویزای ماهر موقت
  • ویزای موقت کمبود مهارت
  • ویزای تعطیلات کاری

ویزای کار طولانی مدت استرالیا ویزایی است که به شما امکان فعالیت طولانی مدت در استرالیا را می‌دهد. برخی از ویزاها شامل اقامت دائم است. به عنوان مثال:

  • ویزای طرح نامزدی کارفرما
  • ویزای منطقه ای طرح مهاجرت حمایت شده (RSMS) (زیر کلاس 187)
  • ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) – جریان آزمایش شده با امتیاز
  • ویزای نامزد ماهر (زیر کلاس 190)

انواع ویزاهای کاری کشور استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

ویزای کار و مهارت استرالیا

این ویزا برای تشویق کارگران ماهر به زندگی و کار در بخش‌های منطقه‌ای استرالیا برای حداکثر پنج سال طراحی شده است. متقاضیان باید توسط یکی از بستگان استرالیایی که در یک منطقه تعیین شده زندگی می‌کنند. یا توسط دولت ایالتی یا منطقه‌ای حمایت شوند.

ویزای کار و مهارت استرالیا برای افراد ماهر یا خانواده‌هایی است، که به دنبال مهاجرت دائمی به استرالیا هستند. تا کمبود مهارت استرالیا را جبران کنند. ویزاهای داخل برنامه مهاجرت ماهرانه عمومی امتیاز تست شده و یا مستقل هستند. ویزاهای دائمی تحت حمایت ایالتی/منطقه‌ای یا خانواده حمایتی هستند.

متقاضی باید نشان دهد که دارای بودجه کافی برای حمایت از اقامت خود در استرالیا (حداقل 1000 دلار در ماه) است. متقاضی ممکن است، که یکی از اعضای خانواده را جهت حمایت مالی معرفی کند. اما این شواهد دارای اهمیت کمتری هستند.

نوع شواهد برای نشان دادن حمایت مالی یکی از اعضای خانواده:

  • صورت حساب بانکی اعضای خانواده

مدارک دال بر رابطه خانوادگی (یعنی شناسنامه، کتاب ترکیب خانواده، بیانیه خانواده)

ویزای کار و مهارت استرالیا؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

جستجوی کار در استرالیا

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا

اپلای کاری استرالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *