دانستنی های مهم

بازار کار حسابداری در آلمان

مسئولیت‌های حسابدار شامل: پردازش صورت حساب پروژه مشتری و همچنین بررسی قراردادهای مشتری، از جمله نگهداری و مدیریت پایگاه داده قرارداد است. همچنین از گزارش‌های ماهانه و فصلی پشتیبانی فعال خواهید کرد.
لازمه‌ی شغل حسابداری موفقیت در آموزش بازرگانی یا مدرک لیسانس است. که آن را با تمرکز بر امور مالی و حسابداری گذرانده‌اید. حتی برخی از تجربه‌های عملی در زمینه مالی (حسابداری/کنترل) امتیاز محسوب می‌شود.
شخصی که به عنوان حسابدار در آلمان کار می‌کند معمولاً حدود 2500 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1150 یورو (کمترین) تا 3970 یورو (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق حسابدار بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.
حسابدار یا حسابداران در آلمان احتمالاً هر 15 ماه یکبار افزایش حقوق تقریباً 11٪ را مشاهده می‌کنند. میانگین افزایش سالانه کشوری برای همه مشاغل مجموعاً 8 درصد به کارمندان هر 16 ماه اعطا می‌شود.
در بالا، میانگین نرخ‌های افزایش سالانه برای هر صنعت در آلمان برای سال 2022 ذکر شده است. استثنائات وجود دارد، اما به طور کلی، وضعیت هر شرکت ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اقتصادی آن کشور یا منطقه دارد. این ارقام معمولاً تغییر می‌کنند.

کار حسابداری در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

مدرک مورد نیاز برای کار حسابداری در آلمان

یک حسابدار در آلمان نیاز به مجوز دارد و برای اینکه این امکان وجود داشته باشد. باید یک مدرک دانشگاهی و دوره ای را که شامل رشته‌هایی که مشمول آیین نامه امتحانی هستند، بگذراند.

با توجه به اینکه آلمان جزو 10 کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور است. دریافت مدرک حسابداری این کشور به شما کمک می‌کند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا کنید. دوره لیسانس حسابداری حدود سه سال طول و دوره کارشناسی ارشد تا دو سال طول می‌کشد. اکثر دوره‌های حسابداری در آلمان رایگان یا با هزینه کم هستند.

حسابداران مشتاق حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند. فارغ التحصیلانی که می خواهند حسابداران رسمی (CPA) شوند، باید در آزمون صدور مجوز شرکت کنند. حسابداران کارهای حیاتی را برای افراد و شرکت ها انجام می‌دهند. آنها بر حقوق و دستمزد نظارت، اسناد مالی را بررسی و مالیات را تهیه می‌کنند.

یک حسابدار یا حسابرس آینده باید سه سال تجربه عملی و حداقل دو سال در عمل حسابرسی داشته باشد. پس از اتمام این مرحله، تحت معاینات بعدی قرار می‌گیرند و پس از آن گواهی صادره از اتاق دریافت می‌کنند.

حسابداران در آلمان خدمات بسیار مورد نیاز را برای شرکت‌ها در هر اندازه و در همه زمینه‌های تجاری ارائه می‌دهند.

قوانین حسابداری در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

قانون کار در آلمان

حداقل دستمزد برای همه کارمندان در آلمان اجباری است. این بدان معناست که هیچ کارفرمایی نمی‌تواند کمتر از این دستمزد ساعتی پرداخت کند. از اول اکتبر 2022، حداقل دستمزد 12.00 یورو در ساعت ناخالص بوده است (یعنی قبل از کسر مالیات و سایر هزینه ها از این مبلغ).

اگر کارمندان به عنوان کارمند دائم و تمام وقت استخدام شوند، نباید بیش از 48 ساعت در هفته کار کنند. حداکثر ساعات کاری روزانه قانونی نمی‌تواند از 8 ساعت تجاوز کند، اما در صورت لزوم می توان آن را تا 10 ساعت در روز افزایش داد. کارگران خوداشتغال هیچ محدودیتی برای چند ساعت کار در هفته ندارند.

کد تجاری (HGB) قانونی است که بر کد تجاری اولیه شرکت ها در آلمان حاکم است. این قانون شامل مقررات مربوط به تهیه صورت حساب‌های مالی، دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌های حسابداری را تعیین می‌کند. HGB شبیه به اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) است که در ایالات متحده دنبال می‌شود.

قوانین آلمان و IFRS هر دو از هزینه‌های تاریخی به عنوان هسته حسابداری استفاده می‌کنند. اما قانون آلمان معمولاً مانند IFRS امکان تجدید ارزیابی را نمی‌دهد.

وظایف HGB شامل پرداخت حقوق کارکنان تا پایان هر ماه است. طبق قانون، بندهای غیر رقابتی در قراردادهای استخدامی کارکنان باید به صورت کتبی باشد. همچنین مقرراتی در مورد قراردادهای اجاره کشتی و حقوق نجات وجود دارد.

حسابداری در آلمان؛ انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران - اصکابا

بازار کار رشته حسابداری در آلمان

اسکیل ورکر آلمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر عضو انجمن و مجاز تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ایشان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *